Przejdź do głównej zawartości

Zaproszenie na warsztaty WszPWN

Wydawnictwo Szkolne PWN ma przyjemność
zaprosić nauczycieli języka niemieckiego na
KONFERENCJĘ METODYCZNĄ
Termin i miejsce: 28 kwietnia 2011 r.
» Bielsko-Biała
» Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM”
» ul. Komorowicka 48


Potwierdzenie obecności
Prosimy o potwierdzenie swojego udziału do 22 kwietnia 2011 r.
» telefonicznie: 801 30 40 50
» faxem: (22) 69 54 836
» on-line: www.wszpwn.com.pl
w KALENDARIUM Wydarzeń, znajdującym się na dole strony głównej, wybierz
interesujący Cię termin, przedmiot, miasto i wypełnij formularz
Zgłaszając udział, prosimy podać:
» datę i miejsce spotkania » nauczany przedmiot » imię i nazwisko
» telefon kontaktowy » adres szkoły » e-mail
liczba miejsc ograniczona !

Udział w konferencji jest bezpłatny i zostanie potwierdzony certyfikatem wydanym
przez Wydawnictwo Szkolne PWN.

Materiały dla uczestników
» materiały dydaktyczne
» katalog
» certyfikat uczestnictwa w konferencji
» pakiet konferencyjny

STOISKO KSIĘGARSKIE
Możliwość zakupu publikacji Wydawnictwa Szkolnego PWN
z atrakcyjnym rabatem na stoisku księgarni Za Orłem.

W programie

12.00–13.15 Warsztat: Die Bildungsreform, das neue Curriculum und der Schulalltag
Adresaci: nauczyciele języka niemieckiego szkół
podstawowych

13:15–13:30 Przerwa

13:30–14:45 Warsztat: Mit „Kompass Digital” auf dem richtigen Weg
zum interaktiven Deutschunterricht.
Adresaci: nauczyciele języka niemieckiego szkół
gimnazjalnych

14:45–15:00 Przerwa

15:00–16:15 Prezentacja: Nowa Podstawa Programowa a nowa seria
„Expedition Deutsch” dla szkół ponadgimnazjalnych
Adresaci: nauczyciele języka niemieckiego szkół
ponadgimnazjalnych

Prowadzący: Alexander Alisch

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bunt nauczycielki

Faktycznie tak to wygląda. Nauczyciele kupują z własnych pieniędzy wiele artykułów biurowych i robią pomoce dydaktyczne. Na zachodzie są w pokojach nauczycielskich regały, szafki, gdzie nauczyciele mają do dyspozycji prawie wszystko. A jak nie mają to składają zamówienie w sekretariacie i jest to uzupełnianie. Wyobrażacie sobie coś takiego w Polsce? Może zamiast wydawać kolejne grube miliony na kolejną reformę polska szkoła zostałaby dofinansowana i zaopatrzona w podstawowe i niezbędne materiały?! http://www.edulandia.pl/edukacja/1,101865,5716903,Bunt_nauczycielki__chce_uczyc__a_nie_zebrac.html

Bunt w szkole?

Wszyscy znają się na medycynie, polityce i oświacie. Ale czy wszyscy wiedzą, jak naprawić system edukacyjny? Pytanie retoryczne. A może by tak zacząć od podstaw? Od budowania relacji między nauczycielami, rodzicami i uczniami. Od zadbania o nauczyciela, nauczenia go rozmawiania z uczniami i rodzicami. Od zmiany paradygmatu kształcenia nauczycieli. Od wzmocnienia pozycji dyrektora szkoły, ale nie jako dyktatora, lecz prawdziwego lidera i partnera do zmian w szkole. Polska oświata nie wie dokąd zmierza, nie ma misji ani wizji. Nie da się zmienić systemu, ot tak po prostu. Nie masz wpływu na setki rzeczy w systemie. A na co masz wpływ? Na siebie, na własne podejście do nauczania, na metody jakie stosujesz, na relacje z uczniami i rodzicami i  z innymi nauczycielami. Zacznij od siebie. Zrób rachunek sumienia. Pierwszy krok jest najtrudniejszy. A potem zacznij działać :) Przeczytaj, przemyśl, zacznij zmianę:  Nauczmy się buntować .

Lekcje otwarte - dobrowolny przymus

Lekcje otwarte są cennym doświadczeniem zarówno dla prowadzącego nauczyciela, jak i dla obserwujących. Pod jednym warunkiem, że ci obserwujący zechcą w skupieniu i z uwagą obejrzeć lekcję, którą prowadzi ich koleżanka lub kolega, do której się sumiennie i długo przygotowywał, która jest stresująca i chce jak najlepiej wypaść. Nie wszyscy obserwujący potrafią to uszanować, a o  docenieniu nie ma nawet mowy. Byłam już na paru takich lekcjach i sama jedną prowadziłam jako jedna z pierwszych w mojej szkole. Wiem, jak się czuje nauczyciel, który taką lekcję prowadzi przed swoimi koleżankami, kolegami i dyrekcją. Niestety muszę stwierdzić, że mam w mojej szkole niewychowanych kolegów, w szczególności koleżanki, które nie potrafią zachować się  kulturalnie na lekcjach otwartych. Przeszkadzają nie tylko prowadzącym, ale także uczniom i obserwatorom głośno rozmawiając, plotkując lub wypełniając zaległości w dokumentacji szkolnej.  Zadaję sobie za każdym razem przy okazji takiej le...