Przejdź do głównej zawartości

SiW - Zmienająca się szkoła/BB


Zmieniająca się szkoła


9 marca 2013r. odbyła się pierwsza  w Bielsku-Białej konferencja  na temat programu "Zmieniająca się szkoła".
Konferencja została zorganizowana przez RODN WOM Bielsko-Biała oraz Goethe Institut z Krakowa.
Na konferencji zostały przedstawione założenia i cele programu "Zmienająca się szkoła". Zostały wygłoszone 3 wykłady nt. alternatywnych metod nauczania: CLiL i LdL oraz o metodzie projektu.
Następnie uczestnicy konferencji wzięli udział w  warsztatach w trzech grupach tematycznych.

Zmieniająca się szkoła - opis projektu - ORE

Zmienająca się szkoła - prezentacja projektu, opis - ORE



 CLiL

Film:  CLiL w Polsce

Prezentacja:  Wykład nt. CLiL


  Link „Europejskie Badanie Kompetencji Językowych - Pliki do pobrania” Europejskie Badanie Kompetencji Językowych


Link „Film informacyjny dotyczący nauczania dwujęzycznego” http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nBZk9c-La-8


Link „Moduł dwujęzyczny Child Labour in Britain” http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-Mto8Lf3Cuo


Link „projekt dwujęzyczny Życie na kontynentach” http://kolebuk.blogspot.com/2012/11/clil-z-elementami-geografii.html




Workshop




3.     Link „projekt dwujęzyczny Życie na kontynentach” http://kolebuk.blogspot.com/2012/11/clil-z-elementami-geografii.html

4.   Link „Programy nauczania wg. podstawy programowej” Programy do nauczania wg. podstawy programowej - MEN





Projekty w szkole

Warsztaty: Dlaczego projekty?



LdL



             Opis metody LdL - ORE




Popularne posty z tego bloga

Lekcje otwarte - dobrowolny przymus

Lekcje otwarte są cennym doświadczeniem zarówno dla prowadzącego nauczyciela, jak i dla obserwujących. Pod jednym warunkiem, że ci obserwujący zechcą w skupieniu i z uwagą obejrzeć lekcję, którą prowadzi ich koleżanka lub kolega, do której się sumiennie i długo przygotowywał, która jest stresująca i chce jak najlepiej wypaść. Nie wszyscy obserwujący potrafią to uszanować, a o  docenieniu nie ma nawet mowy. Byłam już na paru takich lekcjach i sama jedną prowadziłam jako jedna z pierwszych w mojej szkole. Wiem, jak się czuje nauczyciel, który taką lekcję prowadzi przed swoimi koleżankami, kolegami i dyrekcją. Niestety muszę stwierdzić, że mam w mojej szkole niewychowanych kolegów, w szczególności koleżanki, które nie potrafią zachować się  kulturalnie na lekcjach otwartych. Przeszkadzają nie tylko prowadzącym, ale także uczniom i obserwatorom głośno rozmawiając, plotkując lub wypełniając zaległości w dokumentacji szkolnej.  Zadaję sobie za każdym razem przy okazji takiej lekcji pytanie,

Neurodydaktyka - Sprawozdanie z konferencji

Neurodydaktyka – nowe podejście do nauczania w świetle badań nad mózgiem Jak dziś uczyć, aby nauczyć? – To pytanie stawia sobie wielu świetnych pedagogów i bezradnie rozkłada ręce lub próbuje się po cichu buntować. Niektórzy szukają sposób rozwoju i doskonalą się, biorąc udział w konferencjach. Nie wszystkie konferencje są wartościowe i godne polecenia. Jednakże ta, która odbyła się 3 i 4 czerwca 2011 r. w IV Liceum Ogólnokształcącym i w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM" w Bielsku-Białej należała do tych wyjątkowych i szczególnie wartościowych. Konferencję poprowadziła dr Marzena Żylińska, wykładowca metodyki i literatury w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu, która przyjechała na zaproszenie doradcy metodycznego Moniki Wisły i konsultantów Beaty Honkisz i Marii Łątki z RODN WOM w Bielsku-Białej. W części wykładowej dr M. Żylińska zwróciła uwagę na szereg nieprawidłowości w nauczaniu uczniów. Skupiła się przede wszystkim na najnowszych badaniach

Derdydas Moodle-Führerschein

Liebe DeutschlehrerInnen, im September findet der Workshop "derdydas Moodle-Führerschein" in Bielsko-Biała statt. Unten gibt es die Einladung. Das Anmeldeformular schicke ich auf Anfrage gerne zu. Die Einladung Goethe-Institut Rynek Główny 20. 31-008 Kraków 30.08.2011 Betreff: Workshop „derdydas Moodle-Führerschein“ Liebe Kolleginnen, liebe Kollegen, wir möchten Sie heute zu einem Seminar unserer Fortbildungsreihe „derdydas Moodle-Führerschein“ einladen. Im Mittelpunkt steht dabei die Lernplattform Moodle, die verschiedene Internet-Werkzeuge für den Unterricht anbietet (Forum, Chat, Wiki, Tests u.a.m.) und immer öfter an polnischen Schulen eingesetzt wird. Die Fortbildung besteht aus drei Teilen: in der Online-Phase 1 registrieren Sie sich auf der Lernplattform und lernen die TeilnehmerInnen sowie verschiedene Funktionen von Moodle kennen. Die Aufgaben dazu dauern ca. 2 Stunden und können im Zeitraum vom 23.-29.09. auf der Lernplattform bearbeitet werden. Im