Przejdź do głównej zawartości

Planowane spotkania w II semestrze 2010/11

I. Interaktywne warsztaty metodyczne: jak wykorzystywać portale społecznościowe, fora oraz ciekawe strony internetowe w nauczaniu jezyka niemieckiego – prowadząca Katarzyna Łyp bc.edukacja - dla nauczycieli języka niemieckiego wszystkich typów szkół oraz członków PSNJN

data: 18.02.2011. godz. 14.30-16.00
miejsce: IV LO im. KEN w Bielsku-Białej, ul. Słowackiego 15 sala nr 6

II. Warsztaty metodyczno-przedmiotowe z wydawnictwem Hueber

data: 9.03.2011r. godz. 14.30. – 17.40.
miejsce: IV LO im. KEN w Bielsku-Białej, ul. Słowackiego 15 sala nr 6

Referent Wilfried Volker, z Hamburga, przedstawiciel Wydawnictwa Hueber na region Australii z Oceanią, Belgię, Danię, Finlandię, Francję, Wielką Brytanię, Irlandię, Islandię, Luxemburg, Norwegię i Szwecję.
Temat zostanie podany w późniejszym terminie w oddzielnym komunikacie.

III. SP - " Ciekawe lekcje kulturoznawcze w szkole podstawowej".w języku niemieckim
GIM - " Nowy egzamin gimnazjalny" w języku polskim
L - "Lekcje kulturoznawcze rozwijające wiedzę i słownictwo" - w języku niemieckim.


Warsztaty organizowane z wydawnictwem Langenscheidt dla nauczycieli języka niemieckiego wszystkich typów szkół wszystkich powiatów

data: 25.03.2011r. godz.14.00 – 17.30.
miejsce: IV LO im. KEN w Bielsku-Białej, ul. Słowackiego 15 sala nr 6


IV. Referent dr Grażyna Zenderowska-Korpus
Temat zostanie podany w terminie późniejszym

data: 7.04.2011r. godz. 14.00 – 17.30.
miejsce: IV LO im. KEN BB,ul. Słowackiego 15, sala nr 6

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lekcje otwarte - dobrowolny przymus

Lekcje otwarte są cennym doświadczeniem zarówno dla prowadzącego nauczyciela, jak i dla obserwujących. Pod jednym warunkiem, że ci obserwujący zechcą w skupieniu i z uwagą obejrzeć lekcję, którą prowadzi ich koleżanka lub kolega, do której się sumiennie i długo przygotowywał, która jest stresująca i chce jak najlepiej wypaść. Nie wszyscy obserwujący potrafią to uszanować, a o  docenieniu nie ma nawet mowy. Byłam już na paru takich lekcjach i sama jedną prowadziłam jako jedna z pierwszych w mojej szkole. Wiem, jak się czuje nauczyciel, który taką lekcję prowadzi przed swoimi koleżankami, kolegami i dyrekcją. Niestety muszę stwierdzić, że mam w mojej szkole niewychowanych kolegów, w szczególności koleżanki, które nie potrafią zachować się  kulturalnie na lekcjach otwartych. Przeszkadzają nie tylko prowadzącym, ale także uczniom i obserwatorom głośno rozmawiając, plotkując lub wypełniając zaległości w dokumentacji szkolnej.  Zadaję sobie za każdym razem przy okazji takiej lekcji pytanie,

Neurodydaktyka - Sprawozdanie z konferencji

Neurodydaktyka – nowe podejście do nauczania w świetle badań nad mózgiem Jak dziś uczyć, aby nauczyć? – To pytanie stawia sobie wielu świetnych pedagogów i bezradnie rozkłada ręce lub próbuje się po cichu buntować. Niektórzy szukają sposób rozwoju i doskonalą się, biorąc udział w konferencjach. Nie wszystkie konferencje są wartościowe i godne polecenia. Jednakże ta, która odbyła się 3 i 4 czerwca 2011 r. w IV Liceum Ogólnokształcącym i w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM" w Bielsku-Białej należała do tych wyjątkowych i szczególnie wartościowych. Konferencję poprowadziła dr Marzena Żylińska, wykładowca metodyki i literatury w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu, która przyjechała na zaproszenie doradcy metodycznego Moniki Wisły i konsultantów Beaty Honkisz i Marii Łątki z RODN WOM w Bielsku-Białej. W części wykładowej dr M. Żylińska zwróciła uwagę na szereg nieprawidłowości w nauczaniu uczniów. Skupiła się przede wszystkim na najnowszych badaniach

Bunt nauczycielki

Faktycznie tak to wygląda. Nauczyciele kupują z własnych pieniędzy wiele artykułów biurowych i robią pomoce dydaktyczne. Na zachodzie są w pokojach nauczycielskich regały, szafki, gdzie nauczyciele mają do dyspozycji prawie wszystko. A jak nie mają to składają zamówienie w sekretariacie i jest to uzupełnianie. Wyobrażacie sobie coś takiego w Polsce? Może zamiast wydawać kolejne grube miliony na kolejną reformę polska szkoła zostałaby dofinansowana i zaopatrzona w podstawowe i niezbędne materiały?! http://www.edulandia.pl/edukacja/1,101865,5716903,Bunt_nauczycielki__chce_uczyc__a_nie_zebrac.html