Ostatnio nawał pracy nie pozwolił mi na regularne wpisy i komentarze. Jako że zbliża się cudny czas najbardziej ulubionych na całym świecie Świąt, nadszedł czas refleksji i skomentowania ostatnich dwóch warsztatów konkurencyjnych wydawnictw materiałów dydaktycznych do nauczania języka niemieckiego.
Pierwsze z nich odbyły się dawno temu, na początku listopada nt.:
"Authentisch- kreativ- humorvoll - jak inspirująco przekazywać elementy wiedzy realioznawczej w oparciu o nowości Wydawnictwa LektorKlett".
Temat intrygujący i bardzo ciekawy, toteż frekwencja dopisała jak rzadko.
Materiały na podstawie których dokonano prezentacji na pewno urozmaicą lekcje i zaciekawią nawet najbardziej opornych uczniów. Jednakże sposób w jaki zostały poprawdzone warsztaty "zabił" cały efekt. Oprócz tego wydawnictwo oszczędza na każdym kroku, co widać i czuć po bardziej niż skromnych upominkach książkowych. Do tego tendencja prowadzenia warsztatów w jezyku polskim przyjęła się na stałe.A szkoda...
Gdybym miała wystawić ocenę to niestety byłaby to tylko dostateczna.
Drugie z kolei warsztaty metodyczno-szkoleniowe odbyły się na początku grudnia i obejmowały trzy bloki tematyczne:
1) Nauczanie języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
na bazie metody KIKUS.
2)„Nicht mitziehen, sondern bremsen“ – mit dem spannenden Mix, der die Lehrkräfte entlastet. deutsch.com – das neue Lehrwerk für Jugendliche von Hueber Verlag
3) "Hallo, Grüezi, Grüß Gott!" - Plurizentrisches Deutsch anhand von Schritte International von Hueber Verlag
Warsztaty poprowadziła pani Małgorzata Kwiatkowska-Gromnicka z Wrocławia. I to było wydarzenie na miarę prawdziwych warsztatów. Prelegentka była świetnie przygotowana merytorycznie i metodycznie.
Przekazała uczestnikom warsztatów wiele cennych praktycznych przykładów z własnej pracy pedagogicznej. W umiejętny sposób połączyła teorię i praktykę, wskazała wiele ciekawych ćwiczeń z materiałów wydawnictwa. Uczestnicy mogli sami "przerobić" kilka interesujących ćwiczeń, a następnie zastanowić się nad ich zastosowaniem na własnych lekcjach.
Warsztaty były w całości poprowadzone w języku niemieckim. Dodatkowym plusem były dwa egzemplarze okazowe podręczników do gimnazjum i do szkoły ponadgimnazjalnej dla każdego uczestnika.
Szkoda tylko, że było tak małe zainteresowanie i przyszła garstka nauczycieli. Podsumowując całokształt stawiam czwórkę z plusem.
Mam nadzieję, że planowane w II semestrze warsztaty będę na równie wysokim poziomie i frekwencja dopisze :)
Pierwsze z nich odbyły się dawno temu, na początku listopada nt.:
"Authentisch- kreativ- humorvoll - jak inspirująco przekazywać elementy wiedzy realioznawczej w oparciu o nowości Wydawnictwa LektorKlett".
Temat intrygujący i bardzo ciekawy, toteż frekwencja dopisała jak rzadko.
Materiały na podstawie których dokonano prezentacji na pewno urozmaicą lekcje i zaciekawią nawet najbardziej opornych uczniów. Jednakże sposób w jaki zostały poprawdzone warsztaty "zabił" cały efekt. Oprócz tego wydawnictwo oszczędza na każdym kroku, co widać i czuć po bardziej niż skromnych upominkach książkowych. Do tego tendencja prowadzenia warsztatów w jezyku polskim przyjęła się na stałe.A szkoda...
Gdybym miała wystawić ocenę to niestety byłaby to tylko dostateczna.
Drugie z kolei warsztaty metodyczno-szkoleniowe odbyły się na początku grudnia i obejmowały trzy bloki tematyczne:
1) Nauczanie języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
na bazie metody KIKUS.
2)„Nicht mitziehen, sondern bremsen“ – mit dem spannenden Mix, der die Lehrkräfte entlastet. deutsch.com – das neue Lehrwerk für Jugendliche von Hueber Verlag
3) "Hallo, Grüezi, Grüß Gott!" - Plurizentrisches Deutsch anhand von Schritte International von Hueber Verlag
Warsztaty poprowadziła pani Małgorzata Kwiatkowska-Gromnicka z Wrocławia. I to było wydarzenie na miarę prawdziwych warsztatów. Prelegentka była świetnie przygotowana merytorycznie i metodycznie.
Przekazała uczestnikom warsztatów wiele cennych praktycznych przykładów z własnej pracy pedagogicznej. W umiejętny sposób połączyła teorię i praktykę, wskazała wiele ciekawych ćwiczeń z materiałów wydawnictwa. Uczestnicy mogli sami "przerobić" kilka interesujących ćwiczeń, a następnie zastanowić się nad ich zastosowaniem na własnych lekcjach.
Warsztaty były w całości poprowadzone w języku niemieckim. Dodatkowym plusem były dwa egzemplarze okazowe podręczników do gimnazjum i do szkoły ponadgimnazjalnej dla każdego uczestnika.
Szkoda tylko, że było tak małe zainteresowanie i przyszła garstka nauczycieli. Podsumowując całokształt stawiam czwórkę z plusem.
Mam nadzieję, że planowane w II semestrze warsztaty będę na równie wysokim poziomie i frekwencja dopisze :)
Komentarze
Prześlij komentarz