Przejdź do głównej zawartości

Regionalny konkurs z języka niemieckiego "ZEIGE DEIN TALENT"

Zapraszam wszystkich chętnych do udziału w pierwszym regionalnym konkursie z języka niemieckiego "Zeige dein Talent".
Wszystkie szczegóły znajdują się poniżej w regulaminie konkursowym.

REGULAMIN KONKURSU ZEIGE DEIN TALENT


1. Organizatorami pierwszego konkursu "Zeige Dein Talent" jest metodyk języka niemieckiego z Bielska-Białej Monika Wisła, IV LO im. KEN w Bielsku-Białej, Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego (Oddział w Bielsku-Białej), NKJO w Cieszynie oraz WSEH w Bielsku-Białej.
2. Konkurs odbędzie się 26 października 2010r. w auli szkolnej IV LO im. KEN w BB, ul. Słowackiego 15-17. Rozpoczęcie o godzinie 10.00.
3. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i szkół średnich z Bielska-Białej oraz powiatów: bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i żywieckiego.
4. Udział w konkursie jest bezpłatny.
5. Szukamy uczniów, którzy oprócz zdolności językowych, potrafią zaprezentować się artystycznie na scenie: potrafią śpiewać lub recytować w języku niemieckim, mają zdolności aktorskie, które zaprezentują w krótkim monodramie lub skeczu. Możliwa jest każda forma prezentacji artystycznej – liczy się pomysł, kreatywność oraz zdolności językowe.
6. W konkursie nagrodzone będą osiągnięcia indywidualne i zespołowe w kategorii PIOSENKA, RECYTACJA oraz PREZENTACJA TEATRALNA. Jury ocenia sprawność językową, choreografię, oprawę muzyczną oraz warsztat aktorski.
7. Uczestnicy konkursu walczą o I, II, III miejsce w kategoriach wiekowych:
1.szkoły podstawowe klasy V-VI;
2.Gimnazja;
3.szkoły średnie.
8. Każda ze szkół może zgłosić maksymalnie 3 prezentacje w dowolnej kategorii. Należy rozumieć to tak, że dana szkoła może wystawić trzy prezentacje tylko w jednej kategorii lub po jednej w każdej.
9. Uczestnicy mogą zaprezentować tylko po jednym utworze.
10. W przypadku skeczy, monodramów lub przedstawień – nieprzekraczalny czas prezentacji to 10 minut. Scenariusz przedstawienia tylko w języku niemieckim.
11. Organizatorzy zapewniają uczestnikom oświetlenie i nagłośnienie, natomiast instrumenty oraz rekwizyty uczestnicy zapewniają we własnym zakresie. Podkład muzyczny prosimy przynieść NA PŁYCIE CD (wyłącznie!)
12. Termin zgłaszania uczestników mija 15 października br., ale organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zredukowania ilości uczestników, jeśli ilość zgłoszonych przekroczy możliwości organizacyjne i czasowe konkursu. Decydująca w takim wypadku będzie kolejność zgłoszeń.
13. Zgłoszenie uczestnika (imię, nazwisko, wiek, nazwę szkoły oraz tytuł wiersza/piosenki/etiudy teatralnej oraz nazwisko nauczyciela języka niemieckiego) należy przesłać drogą mailową do mgr Moniki Wisły na adres monikawisla@gmail.com w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2010 r.
14. Osobą odpowiedzialną i koordynującą przedsięwzięcie jest Monika Wisła –metodyk języka niemieckiego w Bielsku-Białej oraz prezes oddziału Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego. Kontakt telefoniczny – 519 197 119, kontakt mailowy – monikawisla@gmail.com

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lekcje otwarte - dobrowolny przymus

Lekcje otwarte są cennym doświadczeniem zarówno dla prowadzącego nauczyciela, jak i dla obserwujących. Pod jednym warunkiem, że ci obserwujący zechcą w skupieniu i z uwagą obejrzeć lekcję, którą prowadzi ich koleżanka lub kolega, do której się sumiennie i długo przygotowywał, która jest stresująca i chce jak najlepiej wypaść. Nie wszyscy obserwujący potrafią to uszanować, a o  docenieniu nie ma nawet mowy. Byłam już na paru takich lekcjach i sama jedną prowadziłam jako jedna z pierwszych w mojej szkole. Wiem, jak się czuje nauczyciel, który taką lekcję prowadzi przed swoimi koleżankami, kolegami i dyrekcją. Niestety muszę stwierdzić, że mam w mojej szkole niewychowanych kolegów, w szczególności koleżanki, które nie potrafią zachować się  kulturalnie na lekcjach otwartych. Przeszkadzają nie tylko prowadzącym, ale także uczniom i obserwatorom głośno rozmawiając, plotkując lub wypełniając zaległości w dokumentacji szkolnej.  Zadaję sobie za każdym razem przy okazji takiej lekcji pytanie,

Neurodydaktyka - Sprawozdanie z konferencji

Neurodydaktyka – nowe podejście do nauczania w świetle badań nad mózgiem Jak dziś uczyć, aby nauczyć? – To pytanie stawia sobie wielu świetnych pedagogów i bezradnie rozkłada ręce lub próbuje się po cichu buntować. Niektórzy szukają sposób rozwoju i doskonalą się, biorąc udział w konferencjach. Nie wszystkie konferencje są wartościowe i godne polecenia. Jednakże ta, która odbyła się 3 i 4 czerwca 2011 r. w IV Liceum Ogólnokształcącym i w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM" w Bielsku-Białej należała do tych wyjątkowych i szczególnie wartościowych. Konferencję poprowadziła dr Marzena Żylińska, wykładowca metodyki i literatury w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu, która przyjechała na zaproszenie doradcy metodycznego Moniki Wisły i konsultantów Beaty Honkisz i Marii Łątki z RODN WOM w Bielsku-Białej. W części wykładowej dr M. Żylińska zwróciła uwagę na szereg nieprawidłowości w nauczaniu uczniów. Skupiła się przede wszystkim na najnowszych badaniach

Bunt nauczycielki

Faktycznie tak to wygląda. Nauczyciele kupują z własnych pieniędzy wiele artykułów biurowych i robią pomoce dydaktyczne. Na zachodzie są w pokojach nauczycielskich regały, szafki, gdzie nauczyciele mają do dyspozycji prawie wszystko. A jak nie mają to składają zamówienie w sekretariacie i jest to uzupełnianie. Wyobrażacie sobie coś takiego w Polsce? Może zamiast wydawać kolejne grube miliony na kolejną reformę polska szkoła zostałaby dofinansowana i zaopatrzona w podstawowe i niezbędne materiały?! http://www.edulandia.pl/edukacja/1,101865,5716903,Bunt_nauczycielki__chce_uczyc__a_nie_zebrac.html