Przejdź do głównej zawartości

Oferta doskonalenia 2012/2013


Wiem, że jeszcze trwają wakacje i wszyscy nauczyciele odsuwają od siebie myśl o nowym roku szkolnym. Niestety czas biegnie nieubłaganie do przodu. Powolutku zaczynam polanować swoje życie służbowe, a właściwie jestem do tego zmuszana przez inne instytutacje związane z oświatą :)
I tak na stronie bielskiego WOM-u ukazała się już aktualna oferta doskonalenia na 2012/13.
Przedstawiam poniżej moje propozycje skierowane do nauczycieli języków obcych i nie tylko.

Koniec epoki kredy – Internet w służbie nauczyciela
Tematyka: 
W jaki sposób wykorzystać w nauczaniu możliwości, jakie oferuje Internet i nowocze-sne media: wikipedia, blogi, youtube, fecebook, wiki, platforma edukacyjna, tablica interaktywna oraz narzędzia Web 2.0.? Jak zmieniają się metody nauczania w erze cyfryzacji szkoły? Jak będzie wyglądać lekcja przyszłości? (warunkiem uczestnictwa jest podstawowa umiejętność obsługi komputera, programów MS Office, Mozilla Firefox, poczty elektronicznej, Internetu.)

Dla: nauczycieli języków obcych oraz różnych specjalności gimnazjów i szkół ponadgim-nazjalnych.
Godz.: 20+3 godz. online
Uczest.: 12    Koszt: 180 zł                    Kier.: M. Wisła                    Kod: KS/50

************


Narzędzia Web 2.0 w rozwijaniu sprawności językowych w nauczaniu języków obcych
Tematyka:
W jaki sposób wykorzystać narzędzia Web 2.0 do rozwijania rozumienia ze słuchu, rozumienia czytania, mówienia i pisania? Jak efektywnie stosować te narzędzia w nauczaniu języków obcych? Prezentacja dostępnych narzędzi z praktycznymi przy-kładami do wykorzystania na lekcji oraz utworzenia własnej bazy narzędzi, każdy moduł jest poświęcony odrębnej sprawności językowej (warunkiem uczestnictwa jest podstawowa umiejętność obsługi komputera, programów MS Office, Mozilla Firefox, poczty elektronicznej, Internetu). 

Dla:  nauczycieli języków obcych gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Godz.: 20
Uczest.: 12  Koszt: 160 zł                   Kier.: M. Wisła                 Kod: KS/51

************


Nowe tendencje w dydaktyce nauczania języka obcego – LdL, CLiL, neurodydaktyka
Tematyka: 
Nowe podejście do nauczania – neurodydaktyka, nowe metody CLiL i LdL, nowe tendencje w dydaktyce nauczania języka obcego a metody tradycyjne. Jak wybrać najlepszą metodę nauczania? Techniki utrzymania dyscypliny na lekcji, sukces w nauczaniu języka obcego, nowe trendy – szansa na sukces?
Dla: nauczycieli języków obcych wszystkich typów szkół. 

Godz.: 15
Uczest.: 20 Koszt: 70 zł                       Kier.: M. Wisła                  Kod: WM/71


************

Otwarty, aktywny, samodzielny – metody aktywizujące w nauczaniu języka obcego
Tematyka:
Prezentacja otwartych form pracy dla nauczycieli języków obcych, sposoby rozwijania kompetencji komunikacyjnej, rola nauczyciela, prezentacja najciekawszych technik i metod aktywizujących w nauczaniu języka obcego i sprzyjających uczeniu się, cechy metod aktywizujących w kontekście metod tradycyjnych, gry i zabawy na lekcji języka obcego.   

Dla: nauczycieli języków obcych gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Godz.: 15 
Uczest.: 20 Koszt: 70 zł                     Kier.: M. Wisła                   Kod: WM/75

************

Cała oferta doskonalenia bielskiego WOM-u oraz zasady zapisów znajdują się  tutaj.


Popularne posty z tego bloga

Lekcje otwarte - dobrowolny przymus

Lekcje otwarte są cennym doświadczeniem zarówno dla prowadzącego nauczyciela, jak i dla obserwujących. Pod jednym warunkiem, że ci obserwujący zechcą w skupieniu i z uwagą obejrzeć lekcję, którą prowadzi ich koleżanka lub kolega, do której się sumiennie i długo przygotowywał, która jest stresująca i chce jak najlepiej wypaść. Nie wszyscy obserwujący potrafią to uszanować, a o  docenieniu nie ma nawet mowy. Byłam już na paru takich lekcjach i sama jedną prowadziłam jako jedna z pierwszych w mojej szkole. Wiem, jak się czuje nauczyciel, który taką lekcję prowadzi przed swoimi koleżankami, kolegami i dyrekcją. Niestety muszę stwierdzić, że mam w mojej szkole niewychowanych kolegów, w szczególności koleżanki, które nie potrafią zachować się  kulturalnie na lekcjach otwartych. Przeszkadzają nie tylko prowadzącym, ale także uczniom i obserwatorom głośno rozmawiając, plotkując lub wypełniając zaległości w dokumentacji szkolnej.  Zadaję sobie za każdym razem przy okazji takiej lekcji pytanie,

Neurodydaktyka - Sprawozdanie z konferencji

Neurodydaktyka – nowe podejście do nauczania w świetle badań nad mózgiem Jak dziś uczyć, aby nauczyć? – To pytanie stawia sobie wielu świetnych pedagogów i bezradnie rozkłada ręce lub próbuje się po cichu buntować. Niektórzy szukają sposób rozwoju i doskonalą się, biorąc udział w konferencjach. Nie wszystkie konferencje są wartościowe i godne polecenia. Jednakże ta, która odbyła się 3 i 4 czerwca 2011 r. w IV Liceum Ogólnokształcącym i w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM" w Bielsku-Białej należała do tych wyjątkowych i szczególnie wartościowych. Konferencję poprowadziła dr Marzena Żylińska, wykładowca metodyki i literatury w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu, która przyjechała na zaproszenie doradcy metodycznego Moniki Wisły i konsultantów Beaty Honkisz i Marii Łątki z RODN WOM w Bielsku-Białej. W części wykładowej dr M. Żylińska zwróciła uwagę na szereg nieprawidłowości w nauczaniu uczniów. Skupiła się przede wszystkim na najnowszych badaniach

Bunt nauczycielki

Faktycznie tak to wygląda. Nauczyciele kupują z własnych pieniędzy wiele artykułów biurowych i robią pomoce dydaktyczne. Na zachodzie są w pokojach nauczycielskich regały, szafki, gdzie nauczyciele mają do dyspozycji prawie wszystko. A jak nie mają to składają zamówienie w sekretariacie i jest to uzupełnianie. Wyobrażacie sobie coś takiego w Polsce? Może zamiast wydawać kolejne grube miliony na kolejną reformę polska szkoła zostałaby dofinansowana i zaopatrzona w podstawowe i niezbędne materiały?! http://www.edulandia.pl/edukacja/1,101865,5716903,Bunt_nauczycielki__chce_uczyc__a_nie_zebrac.html