Przejdź do głównej zawartości

MUSIK im DEUTSCHUNTERRICHT

Goethe Zentrum W Lublinie organizuje ostatnie warsztaty dla germanistów nt.
„Rund um Musik “
Lublin, 09.-11.09.2011
Referentin: Dr. Marzena Żylińska


Lieder singen? Warum nicht! Das hat den Schülern schon immer Spaß gemacht.
Aber mit Musik kann man noch viel, viel mehr machen. Wenn man nur will, kann man
auf diese Art und Weise alle Sprachfertigkeiten entwickeln.
Alle Menschen hören gern Musik, sie aktiviert alle Gehirnareale, wodurch die
Texte im Gedächtnis besser gespeichert werden. Musik macht munter und froh,
hat einen positiven Einfluss auf die Unterrichtsatmosphäre. Die in Liedern
enthaltenen sprachlichen Phänomene und Geschichten werden viel besser gespeichert und sind später viel leichter abrufbar. Die sonst so langweiligen, aber nötigen Wiederholungen werden als etwas Angenehmes empfunden. Braucht man noch mehr Argumente?
Rock ebenso wie klassische Musik, romantische Balladen und Rap, alles kann im Unterricht eingesetzt werden, um Grammatik oder Aussprache, das kreative Lesen oder das Sprechen zu fördern. Zu jedem Thema findet man heute im Internet genug Lieder mit interessanten, klugen, aktuellen und schülergerechten Texten.
Im Seminar werden zahlreiche Beispiele aus der Praxis präsentiert, darüber hinaus sollten die Kursteilnehmer sich in die Rolle der Schüler hineinversetzen und am eigenen Leibe erfahren, wie man Deutsch mit Hilfe der Musik lernen kann. Sie werden sich davon überzeugen, dass sich alle Texte zum Rappen eignen, von den Nachrichten bis zu Kochrezepten.


Seminarbeginn: Freitag, 09.09.2011, 14:00 Uhr
Seminarende: Sonntag, 11.09.2011, 12:30 Uhr

Seminarzeiten:

Freitag 14:00-18:30 Uhr
Samstag 09:00-18:00 Uhr
Sonntag 09:00-12:30 Uhr

dazwischen Mahlzeiten und Kaffeepausen

Seminarort: Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Lublin, ul. Dominikańska 5

Unterkunft: im LSCDN in Lublin, ul. Dominikańska 5
Teilnahmegebühr: 50,00 ZL

Die Teilnahmegebühr ist zu überweisen an:

Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, 20-111 Lublin, ul.Dominikańska 5
Nr konta bankowego: 41 1240 5497 1111 0000 5004 6928
bis zum 25.08.2011

Die Fahrtkosten werden von den Teilnehmern oder ihren Institutionen getragen.

Anmeldung: bis spätestens 25.08.2011 – nur elektronisch unter:
http://www.dethloff.pl/?page=goethezentrum&id=szkolenia&mode=zapisy

Teilnahme: Die Teilnehmerzahl ist wie immer begrenzt. Wenn Sie als TeilnehmerIn
angenommen sind, erhalten Sie per E-Mail eine Bestätigung.

Bitte beachten Sie, dass die Anmeldung verbindlich ist. Sollten Sie trotzdem kurzfristig verhindert sein, an dem Seminar teilzunehmen, bitten wir Sie darum, uns unverzüglich zu benachrichtigen.

Wir möchten Sie bitten, Ihre Teilnahme so zu planen, dass Sie die gesamte Seminarzeit, also
Freitag ab 14:00 Uhr bis Sonntag 12:30 Uhr anwesend sein können.

Eine frühere Abreise ist nicht erwünscht.

Mit den besten Wünschen für ein schönes und erfolgreiches Seminar,

Dr. Jadwiga Dethloff
Goethe-Zentrum Lublin, E-Mail: info@dethloff.pl
Programm (PDF)

Anfragen an:
Dr. Jadwiga Dethloff, info@dethloff.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lekcje otwarte - dobrowolny przymus

Lekcje otwarte są cennym doświadczeniem zarówno dla prowadzącego nauczyciela, jak i dla obserwujących. Pod jednym warunkiem, że ci obserwujący zechcą w skupieniu i z uwagą obejrzeć lekcję, którą prowadzi ich koleżanka lub kolega, do której się sumiennie i długo przygotowywał, która jest stresująca i chce jak najlepiej wypaść. Nie wszyscy obserwujący potrafią to uszanować, a o  docenieniu nie ma nawet mowy. Byłam już na paru takich lekcjach i sama jedną prowadziłam jako jedna z pierwszych w mojej szkole. Wiem, jak się czuje nauczyciel, który taką lekcję prowadzi przed swoimi koleżankami, kolegami i dyrekcją. Niestety muszę stwierdzić, że mam w mojej szkole niewychowanych kolegów, w szczególności koleżanki, które nie potrafią zachować się  kulturalnie na lekcjach otwartych. Przeszkadzają nie tylko prowadzącym, ale także uczniom i obserwatorom głośno rozmawiając, plotkując lub wypełniając zaległości w dokumentacji szkolnej.  Zadaję sobie za każdym razem przy okazji takiej lekcji pytanie,

"Mam talent!" po niemiecku :)

Po raz pierwszy w historii nauczania języka niemieckiego w regionie podbeskidzkim, cieszyńskim, żywieckim i pszczyńskim został zorganizowany przez bielski oddział PSNJN oraz metodyka jezyka niemieckiego Monikę Wisłę Regionalny Konkurs Języka Niemieckiego „Zeige dein Talent”, czyli "Mam talent" po niemiecku. Konkurs odbył się dnia 26.10.2010r w auli IV LO im. KEN w Bielsku-Białej. Konkurs był skierowany do uczniów uczących się języka niemieckiego we wszystkich typach szkół. Uczniowie zostali podzieleni na kategorie wiekowe oraz mogli zaprezentować swoje umiejętności w 3 kategoriach tematycznych: piosenka, skecz/kabaret/scenka oraz recytacja poezji lub fragmentu prozy. Ilość zgłoszonych szkół przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów. W konkursie wzięło udział 30 szkół z regionu. Jury w składzie: Monika Wisła – metodyk języka niemieckiego oraz prezes bielskiego oddziału PSNJN, Olga Romik – WSEH Bielsko-Biała Justyna Sobota – NKJO Cieszyn Jolanta Grabowska – SP n

Neurodydaktyka - Sprawozdanie z konferencji

Neurodydaktyka – nowe podejście do nauczania w świetle badań nad mózgiem Jak dziś uczyć, aby nauczyć? – To pytanie stawia sobie wielu świetnych pedagogów i bezradnie rozkłada ręce lub próbuje się po cichu buntować. Niektórzy szukają sposób rozwoju i doskonalą się, biorąc udział w konferencjach. Nie wszystkie konferencje są wartościowe i godne polecenia. Jednakże ta, która odbyła się 3 i 4 czerwca 2011 r. w IV Liceum Ogólnokształcącym i w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM" w Bielsku-Białej należała do tych wyjątkowych i szczególnie wartościowych. Konferencję poprowadziła dr Marzena Żylińska, wykładowca metodyki i literatury w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu, która przyjechała na zaproszenie doradcy metodycznego Moniki Wisły i konsultantów Beaty Honkisz i Marii Łątki z RODN WOM w Bielsku-Białej. W części wykładowej dr M. Żylińska zwróciła uwagę na szereg nieprawidłowości w nauczaniu uczniów. Skupiła się przede wszystkim na najnowszych badaniach