Przejdź do głównej zawartości

Harmonogram spotkań w I semestrze r.szk. 2010/11

Otwieram nowy sezon warsztatowy. Poniżej harmonogram spotkań.

I. Termin: 12.10.2010. godz. 15.30-17.00

miejsce: IV LO im. KEN w Bielsku-Białej, ul. Słowackiego 15 sala nr 69

Temat:
Jak korzystać z platformy edukacyjnej moodle ?
- nowe narzędzie wykorzystujące Internet w pracy nowoczesnego nauczyciela.



II. Termin 4.11.2010r. godz. 15.30. – 17.00.
miejsce: IV LO im. KEN w Bielsku-Białej, ul. Słowackiego 15 sala nr 50

Temat:
Authentisch- kreativ- humorvoll - jak inspirująco przekazywać elementy wiedzy realioznawczej w oparciu o nowości Wydawnictwa LektorKlett: piosenki, lektury, repetytoria, słowniki oraz film.

proszę o mailowe potwierdzenie uczestnictwa do 1.11.2010. na adres: monikawisla@gmail.com


III. Termin 10.12.2010r. godz. 15.00.-16.30.

miejsce IV LO im. KEN BB, ul. Słowackiego 15, sala komputerowa

Temat:
Schule im Wandel - nowy model kształcenia nauczycieli, czyli narzędzia platformy edukacyjnej Moodle - jak samodzielnie pracować z materiałami zamieszczonymi na platformie oraz wykorzystanie w nauczaniu kooperacyjnych form uczenia.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lekcje otwarte - dobrowolny przymus

Lekcje otwarte są cennym doświadczeniem zarówno dla prowadzącego nauczyciela, jak i dla obserwujących. Pod jednym warunkiem, że ci obserwujący zechcą w skupieniu i z uwagą obejrzeć lekcję, którą prowadzi ich koleżanka lub kolega, do której się sumiennie i długo przygotowywał, która jest stresująca i chce jak najlepiej wypaść. Nie wszyscy obserwujący potrafią to uszanować, a o  docenieniu nie ma nawet mowy. Byłam już na paru takich lekcjach i sama jedną prowadziłam jako jedna z pierwszych w mojej szkole. Wiem, jak się czuje nauczyciel, który taką lekcję prowadzi przed swoimi koleżankami, kolegami i dyrekcją. Niestety muszę stwierdzić, że mam w mojej szkole niewychowanych kolegów, w szczególności koleżanki, które nie potrafią zachować się  kulturalnie na lekcjach otwartych. Przeszkadzają nie tylko prowadzącym, ale także uczniom i obserwatorom głośno rozmawiając, plotkując lub wypełniając zaległości w dokumentacji szkolnej.  Zadaję sobie za każdym razem przy okazji takiej lekcji pytanie,

Neurodydaktyka - Sprawozdanie z konferencji

Neurodydaktyka – nowe podejście do nauczania w świetle badań nad mózgiem Jak dziś uczyć, aby nauczyć? – To pytanie stawia sobie wielu świetnych pedagogów i bezradnie rozkłada ręce lub próbuje się po cichu buntować. Niektórzy szukają sposób rozwoju i doskonalą się, biorąc udział w konferencjach. Nie wszystkie konferencje są wartościowe i godne polecenia. Jednakże ta, która odbyła się 3 i 4 czerwca 2011 r. w IV Liceum Ogólnokształcącym i w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM" w Bielsku-Białej należała do tych wyjątkowych i szczególnie wartościowych. Konferencję poprowadziła dr Marzena Żylińska, wykładowca metodyki i literatury w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu, która przyjechała na zaproszenie doradcy metodycznego Moniki Wisły i konsultantów Beaty Honkisz i Marii Łątki z RODN WOM w Bielsku-Białej. W części wykładowej dr M. Żylińska zwróciła uwagę na szereg nieprawidłowości w nauczaniu uczniów. Skupiła się przede wszystkim na najnowszych badaniach

Bunt nauczycielki

Faktycznie tak to wygląda. Nauczyciele kupują z własnych pieniędzy wiele artykułów biurowych i robią pomoce dydaktyczne. Na zachodzie są w pokojach nauczycielskich regały, szafki, gdzie nauczyciele mają do dyspozycji prawie wszystko. A jak nie mają to składają zamówienie w sekretariacie i jest to uzupełnianie. Wyobrażacie sobie coś takiego w Polsce? Może zamiast wydawać kolejne grube miliony na kolejną reformę polska szkoła zostałaby dofinansowana i zaopatrzona w podstawowe i niezbędne materiały?! http://www.edulandia.pl/edukacja/1,101865,5716903,Bunt_nauczycielki__chce_uczyc__a_nie_zebrac.html