Przejdź do głównej zawartości

Planowane spotkania dla germanistów w II semestrze 2009/10

Przedstawiam harmonogram spotkań dla nauczycieli języka niemieckiego ze wszystkich typów szkół ze wszystkich powiatów.

I.      17.03.2010. Miejsce: IV LO im. KEN ul. Słowackiego 15, BB, sala 6

 1. godz. 14.30.-16.00. 
Rozwijanie kompetencji leksykalno-gramatycznej w kontekście nowej podstawy programowej w oparciu o materiały z kursów Team Deutsch i Magnet cz.1 i cz. 2. wyd. LektorKlett.
 Prelegent dr Ewa Wieszczeczyńska, NKJO Wrocław

2. godz. 16.15.-17.30.  
Platforma edukacyjna jako nowe narzędzie wykorzystujące Internet w pracy z kursem Direkt  wyd. LektorKlett.



proszę o mailowe potwierdzenie uczestnictwa do 15.03. na adres: monikawisla@gmail.com


II. 9.04.2010r. Miejsce: IV LO im. KEN ul. Słowackiego 15, BB, sala 6
  1. godz. 15.00.-16.30. Lernerfahrungen nutzen – Lernerautonomie fördern. Das Lehrwerk deutsch.com. wyd. Hueber.
  2.  godz. 16.45.-18.15.  Gehört – gesehen – gelernt. Das Lehrwerk Schritte international wyd. Hueber.

    proszę o mailowe potwierdzenie uczestnictwa do 6.04. na adres: monikawisla@gmail.com
     
 
III. 16.04.2010r..Miejsce: IV LO im. KEN ul. Słowackiego 15, BB, sala 6

 Godz. 15.00.-16.00.
"Logisch! Nowy podręcznik dla gimnazjum. Systematyczny i skuteczny" wyd. Langenscheidt

proszę o mailowe potwierdzenie uczestnictwa do 12.04. na adres: monikawisla@gmail.com






Popularne posty z tego bloga

Lekcje otwarte - dobrowolny przymus

Lekcje otwarte są cennym doświadczeniem zarówno dla prowadzącego nauczyciela, jak i dla obserwujących. Pod jednym warunkiem, że ci obserwujący zechcą w skupieniu i z uwagą obejrzeć lekcję, którą prowadzi ich koleżanka lub kolega, do której się sumiennie i długo przygotowywał, która jest stresująca i chce jak najlepiej wypaść. Nie wszyscy obserwujący potrafią to uszanować, a o  docenieniu nie ma nawet mowy. Byłam już na paru takich lekcjach i sama jedną prowadziłam jako jedna z pierwszych w mojej szkole. Wiem, jak się czuje nauczyciel, który taką lekcję prowadzi przed swoimi koleżankami, kolegami i dyrekcją. Niestety muszę stwierdzić, że mam w mojej szkole niewychowanych kolegów, w szczególności koleżanki, które nie potrafią zachować się  kulturalnie na lekcjach otwartych. Przeszkadzają nie tylko prowadzącym, ale także uczniom i obserwatorom głośno rozmawiając, plotkując lub wypełniając zaległości w dokumentacji szkolnej.  Zadaję sobie za każdym razem przy okazji takiej lekcji pytanie,

Neurodydaktyka - Sprawozdanie z konferencji

Neurodydaktyka – nowe podejście do nauczania w świetle badań nad mózgiem Jak dziś uczyć, aby nauczyć? – To pytanie stawia sobie wielu świetnych pedagogów i bezradnie rozkłada ręce lub próbuje się po cichu buntować. Niektórzy szukają sposób rozwoju i doskonalą się, biorąc udział w konferencjach. Nie wszystkie konferencje są wartościowe i godne polecenia. Jednakże ta, która odbyła się 3 i 4 czerwca 2011 r. w IV Liceum Ogólnokształcącym i w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM" w Bielsku-Białej należała do tych wyjątkowych i szczególnie wartościowych. Konferencję poprowadziła dr Marzena Żylińska, wykładowca metodyki i literatury w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu, która przyjechała na zaproszenie doradcy metodycznego Moniki Wisły i konsultantów Beaty Honkisz i Marii Łątki z RODN WOM w Bielsku-Białej. W części wykładowej dr M. Żylińska zwróciła uwagę na szereg nieprawidłowości w nauczaniu uczniów. Skupiła się przede wszystkim na najnowszych badaniach

Bunt nauczycielki

Faktycznie tak to wygląda. Nauczyciele kupują z własnych pieniędzy wiele artykułów biurowych i robią pomoce dydaktyczne. Na zachodzie są w pokojach nauczycielskich regały, szafki, gdzie nauczyciele mają do dyspozycji prawie wszystko. A jak nie mają to składają zamówienie w sekretariacie i jest to uzupełnianie. Wyobrażacie sobie coś takiego w Polsce? Może zamiast wydawać kolejne grube miliony na kolejną reformę polska szkoła zostałaby dofinansowana i zaopatrzona w podstawowe i niezbędne materiały?! http://www.edulandia.pl/edukacja/1,101865,5716903,Bunt_nauczycielki__chce_uczyc__a_nie_zebrac.html