Przejdź do głównej zawartości

Spotkania i warsztaty dla nauczycieli języka niemieckiego

1. 27.10.2009r. (wt.) godz. 15.30.
          IV LO im. KEN, Bielsko-Biała ul. Słowackiego 15, sala nr 6


"Wiederholen und Vertiefen im Deutschunterricht: Grundsätze und Ideen".

Die Serie der Trainingsmaterialien von Lektorklett:
- "Repetytoria gimnazjalne" - Neuerscheinungen für Gymnasien
- "Repetytoria maturalne" für die Oberschulen.


liczba miejsc ograniczona, proszę o wcześniejsze zgłoszenia do 20.10.09. na e-mail: mmwisla@poczta.onet.pl


Dla nauczycieli języka niemieckiego szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych


  2. 27.11.2009r.(pt.) godz. 15.30. 
      IV LO, B-B ul. Słowackiego 15, sala komputerowa 
Offener Unterricht mit der Maus – pomysły na projekty internetowe i nie tylko

liczba miejsc ograniczona, proszę o wcześniejsze zgłoszenia do 20.11.09. na e-mail: mmwisla@poczta.onet.pl

Dla nauczycieli języka niemieckiego szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych


  3. 22.01.2010r.(pt.) godz. 15.30.
      IV LO im. KEN, Bielsko-Biała ul. Słowackiego 15
 Fremdverstehen durch Literatur, Musik, Kunst – rozwijanie kompetencji (inter)kulturowej uczących się języka niemieckiego na różnych poziomach zaawansowania. 
Dla nauczycieli języka niemieckiego szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lekcje otwarte - dobrowolny przymus

Lekcje otwarte są cennym doświadczeniem zarówno dla prowadzącego nauczyciela, jak i dla obserwujących. Pod jednym warunkiem, że ci obserwujący zechcą w skupieniu i z uwagą obejrzeć lekcję, którą prowadzi ich koleżanka lub kolega, do której się sumiennie i długo przygotowywał, która jest stresująca i chce jak najlepiej wypaść. Nie wszyscy obserwujący potrafią to uszanować, a o  docenieniu nie ma nawet mowy. Byłam już na paru takich lekcjach i sama jedną prowadziłam jako jedna z pierwszych w mojej szkole. Wiem, jak się czuje nauczyciel, który taką lekcję prowadzi przed swoimi koleżankami, kolegami i dyrekcją. Niestety muszę stwierdzić, że mam w mojej szkole niewychowanych kolegów, w szczególności koleżanki, które nie potrafią zachować się  kulturalnie na lekcjach otwartych. Przeszkadzają nie tylko prowadzącym, ale także uczniom i obserwatorom głośno rozmawiając, plotkując lub wypełniając zaległości w dokumentacji szkolnej.  Zadaję sobie za każdym razem przy okazji takiej lekcji pytanie,

Neurodydaktyka - Sprawozdanie z konferencji

Neurodydaktyka – nowe podejście do nauczania w świetle badań nad mózgiem Jak dziś uczyć, aby nauczyć? – To pytanie stawia sobie wielu świetnych pedagogów i bezradnie rozkłada ręce lub próbuje się po cichu buntować. Niektórzy szukają sposób rozwoju i doskonalą się, biorąc udział w konferencjach. Nie wszystkie konferencje są wartościowe i godne polecenia. Jednakże ta, która odbyła się 3 i 4 czerwca 2011 r. w IV Liceum Ogólnokształcącym i w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM" w Bielsku-Białej należała do tych wyjątkowych i szczególnie wartościowych. Konferencję poprowadziła dr Marzena Żylińska, wykładowca metodyki i literatury w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu, która przyjechała na zaproszenie doradcy metodycznego Moniki Wisły i konsultantów Beaty Honkisz i Marii Łątki z RODN WOM w Bielsku-Białej. W części wykładowej dr M. Żylińska zwróciła uwagę na szereg nieprawidłowości w nauczaniu uczniów. Skupiła się przede wszystkim na najnowszych badaniach

Bunt nauczycielki

Faktycznie tak to wygląda. Nauczyciele kupują z własnych pieniędzy wiele artykułów biurowych i robią pomoce dydaktyczne. Na zachodzie są w pokojach nauczycielskich regały, szafki, gdzie nauczyciele mają do dyspozycji prawie wszystko. A jak nie mają to składają zamówienie w sekretariacie i jest to uzupełnianie. Wyobrażacie sobie coś takiego w Polsce? Może zamiast wydawać kolejne grube miliony na kolejną reformę polska szkoła zostałaby dofinansowana i zaopatrzona w podstawowe i niezbędne materiały?! http://www.edulandia.pl/edukacja/1,101865,5716903,Bunt_nauczycielki__chce_uczyc__a_nie_zebrac.html